Sunday, May 16, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 7- VIDEO SETEMPAT

VIDEO SETEMPAT

Rujukan :

Normaliza Abd Rahim. (2019). Multimedia dalam Bahasa. Serdang: Penerbit Universiti Putra Malaysia.

Haii semuaa, meh sini meh tengok sini saya nak kongsikan satu video yang saya hasilkan berkenaan koleksi kuih raya yang ada kat rumah saya. Serius, semuanya nampak sedap. Tapi kuih tu kuih tunjuk-tunjuk je. Hehehe. 

Okay, sebelum tu saya nak kongsikan sedikit cerita laa macam mana boleh terjadinya video ni. Video ni saya rakam pada hari raya kedua iaitu hari jumaat pada sebelah petang. Saya buat rakaman tu spontan je tiba-tiba tengok bekas kuih ni datang idea nak buat video setempat. Hehehe. Pastu bebel punya bebel dapat laa 5 minit lebih. Okay laa tu kan? Hahahaha. Dari segi penceritaannya tu semuanya spontan takde reka-reka sebab memang saya ambik sekali shot je. Yang membuatkan saya terfikir nak buat video kuih- kuih ni sebab musim PKP ni mana ada orang sangat nak rakam tetamu beraya. Jadi, saya manfaatkan benda yang ada depan mata je. So, selamat menonton yeeee. 




Ini pula gambar kami sekeluarga pada Hari Raya 2021. Untuk tahun ini, keluarga kakak yang sulong tak dapat balik raya. Hm. Jadi, ini jelaa yang dapat berkumpul di kampung tahun ni. Takpe, lepas PKP nanti dapat jumpa balikk. 









No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

BIODATA DIRI CERITA SOSIAL 1 PENDEKATAN ANALISIS WACANA NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK ASAS GRAFIK MUDAH ASAS GRAFIK WARNA ASAS GRAFIK TEKS ASAS GR...